BIST 100
13.860,59 1,22%
DOLAR
46,1165 0,04%
EURO
53,2041 0,02%
GRAM ALTIN
6.413,84 -0,09%
FAİZ
43,69 0,00%
GÜMÜŞ GRAM
101,00 -0,11%
BITCOIN
63.198,00 -0,43%
GBP/TRY
61,5507 0,03%
EUR/USD
1,1533 -0,01%
BRENT
94,25 1,25%
ÇEYREK ALTIN
10.486,63 -0,09%

Mısırlıoğlu: Emeklilerimizi ezdirmeyeceğiz

Muhammet Mısırlıoğlu

İYİ Parti İl Başkanı Mısırlıoğlu, yaptığı açıklamada,  “Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan’ın “Çok şükür emekliler aylıklarını zamanında alabiliyor. 25 yıl çalışıyorlar, emekli olduktan sonra 30 yıl biz ödüyoruz, ölünce eşine çocuklarına veriyoruz” şeklindeki ifadeleri milyonlarca emekliyi derinden yaralamıştır. İYİ Parti olarak sözümüz nettir emeklilerimizi ezdirmeyeceğiz” ifadelerini kullandı.

Ülke gündemine ilişkin açıklamalarda bulunan İYİ Parti İl Başkanı Muhammet Mısırlıoğlu, “Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan’ın “Çok şükür emekliler aylıklarını zamanında alabiliyor. 25 yıl çalışıyorlar, emekli olduktan sonra 30 yıl biz ödüyoruz, ölünce eşine çocuklarına veriyoruz” şeklindeki ifadeleri, milyonlarca emeklimizi derinden yaralamıştır. Sayın Bakan, emekli maaşını ‘lütufmuş’ gibi sunmak yerine; alın teriyle, emeğiyle, ömrünü tüketerek çalışan milyonların hak ettiği karşılık olduğunu hatırlamalıdır. Bu maaşlar, kimsenin bağışı değil; ömür boyu ödenen primlerin, vergilerin ve çalışmanın karşılığıdır. Bugün emekliler, ay sonunu getiremiyor. Kirasını ödeyemiyor, torununa harçlık veremiyor, mutfağına et giremiyor. Siz çıkıp hâlâ ‘Çok şükür maaşlarını alabiliyorlar’ diyorsanız, bu milletle bağınızı tamamen kopardığınızı ilan ediyorsunuz demektir. Sayın Bakan’a soruyoruz: 30 yıl boyunca alın teriyle ödediği primlere rağmen bugün 10 bin liraya mahkûm edilen emekli mi devlet için yük, yoksa saraylarda dökülen israf mı? Bu ülkenin en kıymetli hazinesi olan emekçilerini, yıllarca çalıştıktan sonra sadakaya muhtaç eden politikalarınızdan hiç mi utanmıyorsunuz? İYİ Parti olarak sözümüz nettir emeklilerimizi ezdirmeyeceğiz” ifadelerine yer verdi.

 ‘BİZİM HEDEFİMİZ BANGLADEŞ DEĞİL,

GELİŞMİŞ AVRUPA ÜLKELERİDİR’

Mısırlıoğlu, “Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan’ın, ‘Asgari ücreti Bangladeş ile kıyasladığınızda ülkemiz daha iyi durumda’ şeklindeki açıklaması, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının emeğine, onuruna ve gururuna açık bir hakarettir. Sayın Bakan’a soruyoruz: Neden Türkiye’yi Bangladeş ile kıyaslıyorsunuz? Neden Avrupa ülkeleriyle kıyaslamaktan imtina ediyorsunuz? Neden milletimizi dünyanın en düşük gelirli ülkeleriyle yan yana koymaya çalışıyorsunuz? Türkiye, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün gösterdiği “muasır medeniyetler seviyesine ulaşma” hedefiyle kurulmuş bir Cumhuriyettir. Bizim hedefimiz Bangladeş değil; Almanya, Fransa, Hollanda, İsveç, Norveç ve diğer gelişmiş Avrupa ülkeleridir” ifadelerini kullandı.

‘ABD’NİN SÜBVANSİYONLU BADEMİ VE CEVİZİ İÇ PİYASAYI

İSTİLA EDECEK, YERLİ ÜRETİCİ AYAKTA KALAMAYACAK’

Hükümetin ABD’den ithal edilen birçok üründen ek vergileri kaldırdığını kaydeden Mısırlıoğlu, “Vatandaş vergi kıskacında inim inim inlerken, Amerikan otomobillerine ve tarım ürünlerine vergi muafiyeti sağlamak, milletin aklıyla alay etmektir.  Zaten zararına üretim yapan tütün üreticisi bu kararla üretimden tamamen çekilecek. ABD’nin sübvansiyonlu bademi ve cevizi iç piyasayı istila edecek, yerli üretici ayakta kalamayacak. Antep fıstığında ise üretici maliyetin altında satış yaparken, ithalat kapılarının açılması Gaziantep, Şanlıurfa ve Siirt’te binlerce üreticiyi bitirecek.” Mısırlıoğlu ayrıca, çiftçinin mazot, gübre, elektrik ve sulama maliyetlerinin sürekli arttığını belirterek,  “Yerli üretici ayakta kalmak için mücadele verirken, vergisiz ithalatla ucuz ürün piyasaya sürmek Türk tarımını çökertmek demektir” ifadelerine yer vedi.

 

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için kuralları kabul etmelisiniz.
Yeni bir yorum göndermek için 60 saniye beklemelisiniz.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?